• Een dagje uit met AID INDIA

De midsummernight run heeft in juni genoeg geld opgeleverd om alle kinderen uit het weeshuis (35 meisjes) en de gehele staf (15 docenten, begeleiders van de meisjes en chauffeurs) een dagje mee uit te nemen. De docenten bleven de nacht ervoor op school slapen en ook de kinderen lagen vroeg in bed ter voorbereiding op deze spannende dag.

De trip begon al vroeg in de ochtend om 5 uur met een twee uur durende busrit richting de Manimuthar dam. Van vermoeidheid was echter niets te merken want al snel ging de muziek voluit en stonden er kinderen en juffen te klappen en dansen in de bus.
    Een flinke klim omhoog bij de dam zorgde voor mooie uitzichten en verwondering bij de kinderen: “ik heb nog nooit zoveel water bij elkaar gezien!”. Aan een naastgelegen riviertje hebben we ontbeten waar de spanning om naar de watervallen te gaan steeds verder op liep. Bij de Agasthiyar Falls hebben de kinderen en begeleiders een heerlijke douche genomen onder de waterval. De blijdschap op de gezichten van de kinderen en docenten was heel mooi om te zien!

Vervolgens hebben we nog een wandeling in Karaiyar gemaakt naar een mooi meer met uitzicht op watervallen in de bergen. Onderweg verschenen de nodige apen op de weg. Dit tot grote hilariteit van de kinderen die ondanks een beetje angst toch ook wel erg genoten van de fratsen van de apen. Zeker toen er vervolgens ook twee apen in de bus opdoken.

Peter, de drijvende kracht achter AID INDIA, had een van zijn vrienden gevraagd een lunch klaar te maken en zo hadden we een heerlijke lunch vlak voor de laatste stop van de dag. Een regenbui maakte dat een aantal kinderen en docenten liever in de bus bleven. Het was voor hen te koud om de naar buiten te gaan. De meerderheid trotseerde echter de regen en ging de watervallen van Courtallam bekijken. Een enorme hoeveelheid water die met grote kracht naar beneden kwam.

Op de terugweg in de bus lag iedereen heerlijk te slapen, moe van zo’n dag vol indrukken. Toen we om kwart over 8 weer aankwamen in het weeshuis onder luid applaus als bedankje (voor alle lopers en donateurs van de midsummernight run), had een van de meisjes een opmerking die de dag op een prachtige manier afsloot: “er zijn geen woorden voor hoe geweldig ik deze dag vond!”

AuthorBente Wepster