Peace, Force & Joy

• Projecten
  • Bijdragen
  • Nieuws

• Reis India april 2013 – School en meer…

Beste donateurs en vrienden,

Graag neem ik jullie een maandje mee terug naar de reis die Jan en ik begin april dit jaar maakten . Woensdag 3 april vertrokken wij richting India om de projecten van AID India te bezoeken. De timing was speciaal, omdat we op reis gingen met een uitnodiging voor de bruiloft van Princy,de dochter van Peter Raj (Secretary AID India). Op 8 april trad zij in het huwelijk met haar man Alex. Het was een bijzondere ervaring om van dichtbij alle ceremonies te mogen meemaken en onderdeel te zijn van de Indian Family. Jan en ik werden ook verrast met een levensgrote foto van ons als welkom.
    Om de projecten weer te zien, was zeker net zo speciaal als de bruiloft. Ongelofelijk wat Peter en alle medewerkers van AID India weer hebben gedaan, sinds mijn laatste bezoek in juli 2012. De foto’s die we bijna wekelijks ontvangen, laten constant de vorderingen en veranderingen zien, maar om het weer met eigen ogen te mogen zien, is fantastisch. De foto’s bij dit bericht geven een mooie indruk van de huidige situatie van de projecten.

School
    Op dit moment wordt er hard aan een nieuw schoolgebouw gewerkt. Dit gebouw met 6 lokalen moet eind deze maand (mei 2013) klaar zijn. Begin juni begint het nieuwe schooljaar (op dit moment is het zomervakantie in India) en moeten de nieuwe lokalen plaats bieden aan de 8th, 9th en 10th standard. Dit is ongeveer gelijk aan groep 8 tot klas 2 voortgezet onderwijs in het Nederlandse systeem. Eerst zullen de kinderen die nu in 7th standard zitten, doorstromen naar 8th en zo vult de school zich steeds van onderaf aan met nieuwe kinderen.
    Eind vorig jaar hebben wij met steun van de Atos Foundation (Atos Origin) en Share4More (Rabobank) 18.500,– kunnen bijdragen voor de aanschaf van schoolmateriaal. We hebben met eigen ogen kunnen zien hoe het geld is besteed en hoe de middelen worden ingezet voor nog beter onderwijs voor de kinderen. Er zijn o.a. nieuwe schooltafels en – banken, kasten en computers voor gekocht (zie foto’s).

Weeshuizen
    In de weeshuizen gaat het goed. De kinderen zijn blij en gaan dagelijks opgewekt naar school. In Island of Hope zijn er, met steun van Stichting AID India, nieuwe toiletten en douches gemaakt. Hierdoor is er nu voldoende ruimte voor de gemiddeld ca. 100 kinderen. Eerst waren er 5 wc’s en 5 douches, dat was echt te weinig. Dit aantal is nu verdubbeld en er is een groot dompelbad gekomen. We zijn blij dat we hier samen met onze donateurs een bijdrage aan hebben kunnen leveren.

Wij kijken terug op een mooie reis waarin we weer blij verrast zijn. Vol hernieuwde energie zetten wij ons in om de projecten van AID India te laten groeien, nog meer kinderen en vrouwen te bereiken en kans te geven op een beter toekomst. Een toekomst met de mogelijkheid voor ontwikkeling, groei en onafhankelijkheid!

Groeten,
    Namens Stichting AID India
    Willem Jan Maaskant

Algemeen Studenten organiseren actie vanuit India