• Stichting AID India in India

In januari is het bestuur van Stichting AID India op bezoek geweest bij AID India in India. Het was geweldig om alle mensen van AID India weer te ontmoeten. Daarnaast was het geweldig om de ontwikkeling van verschillende projecten te zien. We waren zeer verrast om te zien wat er in een jaar allemaal is gebeurd en veranderd. Zo wordt er op dit moment hard gewerkt aan de bouw van een nieuwe school en een tweede weeshuis. Het weeshuis biedt inmiddels al onderdak aan 50 weeskinderen en de school biedt onderwijs aan 100 kinderen. Stichting AID India heeft afgelopen jaar o.a. een schoolbus gesponsord welke dienst doet om de kinderen van en naar school te vervoeren. Het was erg leuk om zelf met de bus mee te rijden en te zien hoe blij de kinderen en de organisatie met de bus is. Ook was het erg leuk om de emoe (kleine struisvogel) boerderij met eigen ogen te zien, welke ook door sponsoring via Stichting AID India is gerealiseerd. Het doel van de emoe boerderij is om in de toekomst deels zelfvoorzienend te worden. Ook hebben we verschillende economische activiteiten van het microfinancieringsprogramma bezocht. Het blijft bijzonder om te zien hoe, met een kleine lening, een mensenleven kan veranderen. De vrouwen die geholpen worden met het microfinancieringsprogramma stralen zoveel kracht en trots uit.

We hebben kunnen zien, ervaren en voelen dat het geld dat de sponsoren van Stichting AID India beschikbaar stellen, goed wordt besteed. Veel mensen zijn er mee geholpen en hebben hierdoor kans op een betere toekomst. Het bezoek heeft ons erg goed gedaan en extra en hernieuwde energie gegeven om ons in te zetten voor de projecten van onze partner organisatie AID India in India. Kijk Wat u kunt doen.

Tijdens het bezoeken van de projecten hebben we veel foto- en filmmateriaal gemaakt. Hieronder kunt u een aantal foto’s zien. Op dit moment zijn we bezig met het maken van een film over de projecten welke Stichting AID India ondersteund. We zullen deze film binnenkort op de website zetten. U kunt al wel een filmpje van de emoe boerderij bekijken.

Algemeen Studenten organiseren actie vanuit India
    Algemeen Filmpje: Impressie AID India
    Algemeen Een sportief Sponsor Event
    Algemeen Een dagje uit met AID INDIA