• Over-1 Bente Wepster (rechts)
    Over-2 Jan van Woerden (midden)
    Over-3 Willem Jan Maaskant (midden)
    Peace,
    Force
    and
    Joy

Wie zijn wij

Stichting AID India is een Nederlandse stichting die op 12 augustus 2009 is opgericht. Het bestuur van Stichting AID India bestaat uit de volgende drie personen:

Bente Wepster
    Jan van Woerden
    Willem Jan Maaskant

Begin 2009 zijn we alle drie in India geweest om AID India en haar projecten te bezoeken. Het bezoek heeft op ons alle drie een onvergetelijke indruk gemaakt.
    Het was geweldig om de bevlogenheid van de mensen te zien en de positieve impact die de projecten op de mensen en de maatschappij hebben. AID India maakt een verschil en geeft mensen daadwerkelijk uitzicht op een betere toekomst. Ondanks de armoede is het geweldig om te zien wat een kracht en doorzettingsvermogen mensen hebben om, met de hulp van AID India, hun eigen toekomst en van de volgende generaties te veranderen.
    Om de projecten van AID India te ondersteunen hebben we besloten om Stichting AID India op te richten.

Doelstellingen

Stichting AID India ondersteunt projecten in één van de armste regio’s van India, Tamil Nadu. In India leeft bijna 25% van de bevolking onder de armoede grens. Vooral vrouwen, gehandicapten, mensen uit de Dalit-kaste, weeskinderen en kinderen die in de steek zijn gelaten, zijn erg kwetsbaar.
    Ons uitgangspunt is dat de mensen in India zelf weten wat ze nodig hebben en welke projecten bijdragen aan een betere samenleving. Daarnaast hebben zij de juiste en voldoende kennis om de projecten te realiseren. Wij zijn daarom niet betrokken bij uitvoering en/of besluitvorming.
    Het middel dat schaars is om de projecten uit te voeren is: geld. Door middel van verschillende (wervende) activiteiten wil Stichting AID India bekendheid geven aan de projecten en het leven in India. Het doel hiervan is om donateurs en participanten te werven. Zodat de projecten nu en in de toekomst uitgevoerd kunnen blijven worden. Waardoor steeds meer mensen uitzicht hebben op een betere toekomst.
    Door intensief contact en jaarlijkse bezoeken aan onze partneroganisatie in India (AID India) en haar projecten, houden wij toezicht wat er met de sponsorgelden gebeurt.

Statutaire doelstellingen:
    Stichting AID India heeft als doel het (financieel of anderzins) ondersteunen van projecten in het zuiden van India, in de staat Tamil Nadu. Teneinde een bijdrage te leveren aan het creeren van een leefbare wereld met gelijke ontplooiingskansen voor alle bevolkingsgroepen.

Statuten

Ons Werkgebied

OfficeSathankulam (kantoor AID en weeshuis ‘Home for Children’)

HomeVirudhunagar (weeshuis ‘Island of Hope’)

Area Hele werkgebied op Google Maps

Jaarcijfers

Financiële verantwoording 2012
    Financiële verantwoording 2013
    Financiële verantwoording 2014

Formele gegevens

Vanaf 1 januari 2010 is Stichting AID India door de Belastingdienst aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat u uw donaties aan Stichting AID India kunt aftrekken van u inkomsten- of vennootschapsbelasting. Kijk voor meer informatie op belastingdienst.nl.

Stichting AID India
    Telefoon: (+31) 06 40 15 41 73