• Update juni 2013 – Nieuwe schooluniformen, Microfinanciering en school

Hallo allemaal,

De afgelopen maand is er weer veel gebeurd in de projecten van AID India. Zo is er met het geld wat vorig jaar is opgehaald op de benefit avond nieuwe schooluniformen gekocht, heeft Stichting Students For Children een lening van 2.000 euro gegeven voor het ondersteunen van een Self Help Group binnen het microfinancieringsprogramma van AID India en wordt de school afgebouwd.

De lening wordt besteed binnen een Self Help Group van 17 vrouwen. De vrouwen gaan de lening gebruiken voor het continueren en starten van verschillende agrarische activiteiten zoals het houden van geiten en koeien of het verbouwen van noten. AID India begeleidt en ondersteunt de groep met de financiële boekhouding en draagt er zorg voor dat de lening weer wordt terugbetaald. De vrouwen zijnnatuurlijk erg blij met de lening.

Het nieuwe schooljaar is begin juni weer gestart en de (nieuwe) kinderen hebben nieuwe schooluniformen nodig. Met de bijdrage van Stichting AID India is voor een grote groep kinderen nieuwe schooluniformen gekocht. Deze worden door een plaatselijk naai-atelier gemaakt. De foto laat de pakketten met uniformpjes zien. Wij hopen gauw foto’s te laten zien met de kinderen gekleed in de nieuwe uniformen.

Ondertussen gaat ook de bouw van de zes nieuwe klaslokalen door. Inmiddels zijn de muren gestuuct en wordt het ein resultaat zichtbaar (zie foto’s). De planning is dat de lokalen eind deze maand klaar zijn en in gebruik genomen kunnen worden.

AuthorWillemjan