• Een cadeautje voor India

Misschien herinnert u zich nog dat wij vorig jaar een Indian School Meal georganiseerd hadden als fundraising event voor Stichting Aid India. Met het fantastische bedrag dat toen binnenkwam (600 euro) zijn voor een groot aantal kinderen op de Ave Maria school in Satankulam nieuwe schooluniformen gekocht. De positieve reacties op dit initiatief stimuleerden ons ook dit jaar weer een event te organiseren en op 16 november was het zover. Vrienden, familie en andere betrokkenen bij Stichting Aid India waren uitgenodigd een ‘cadeautje voor India’ te komen kopen in buurtcentrum Alleman in Amstelveen wat we voor dit doel gratis konden gebruiken. Dankzij de overweldigende inbreng van mooie nieuwe spullen hadden we goed gevulde tafels voor de verkoop waar voor iedereen wel iets leuks bij zat. Het hoogtepunt van de middag was een veiling. Ook hiervoor had een aantal mensen mooie zaken ter beschikking gesteld (en zo een deel van hun inkomsten gedoneerd), zoals een paar mooie kunstwerken, een weekendje weg, kaartjes voor musea etc. De veilingmeester, Samuel Swartz, wist de bezoekers van de veiling op enthousiaste wijze te stimuleren tot aankopen en alles is voor zeer mooie bedragen verkocht! We hoopten met dit event meer geld binnen te halen dan vorig jaar en dat is meer dan gelukt: de opbrengst was bijna 2000 euro! Een geweldig bedrag wat gebruikt gaat worden voor de inrichting van o.a. het sciencelokaal op de middelbare school die nu op het zelfde terrein als de basisschool is gebouwd.  Het is nu mogelijk materiaal aan te schaffen voor de scheikunde-, natuurkunde- en biologielessen daar.

Wij kijken heel tevreden terug op deze middag. Natuurlijk allereerst vanwege het bedrag wat we binnenkregen, maar ook vanwege de groeiende betrokkenheid bij Aid India door een steeds groter wordende groep mensen. Het was ook dit jaar weer bijzonder om samen te zijn met zo’n diverse groep mensen die zich verbonden voelt met elkaar vanwege de bijzondere projecten in Satankulam. Het was hartverwarmend om te merken hoeveel mensen er door zowel donaties als inspanningen meewerkten aan het succes van deze middag. Veel mensen gaven hiervoor als motivatie vooral het belang van de projecten, maar ook dat ze zeker weten dat het geld helemaal goed terecht komt en dat klopt helemaal!

De lokale organisatie, Aid India, die door  de stichting met fondsenwerving ondersteund wordt, werkt onverminderd voort aan het creëren van kansen voor de zwakste groepen in de Indiase samenleving. Zorgdragen voor goed onderwijs is daarbij een van de prioriteiten, want zonder onderwijs hebben Indiase kinderen geen (goede) toekomst. Onderwijs geeft hen de mogelijkheden zich te ontwikkelen en een zelfstandig en onafhankelijk bestaan op te bouwen. Door de toegewijde en deskundige inzet van het team van Aid India groeit de groep kinderen die naar school kan enorm en wordt de kwaliteit van het onderwijs goed bewaakt. Wij onderschrijven deze noodzaak volledig en zijn blij dat we door dit event weer een bijdrage hieraan kunnen leveren!

Behalve met  financiële ondersteuning is Aid India ook altijd blij met vrijwilligers die hun kennis willen delen op de school. Een ervaring die niet alleen positief is voor de kinderen en leerkrachten daar, maar ook zeer verrijkend is voor jezelf. Een vrijwilliger verwoordde dit zo mooi: hoe vaak in je leven doe je eens iets heel anders waar je werkelijk wekelijks aan terug denkt! Ben je geïnteresseerd? Neem dan gerust contact met een van ons op, ook als je geen docent bent, er is voor iedereen genoeg te doen!

Wij willen iedereen die aan dit event heeft bijgedragen heel hartelijk danken. Zodra het sciencelokaal ingericht is, zullen er natuurlijk foto’s te zien zijn op deze website.

En ja natuurlijk, volgend jaar organiseren we weer een event in Amstelveen!

Bente en Anniette